x تبلیغات
ascharter

مراسم گلاب گیری کاشان

ثبت جهانی گلاب قمصر کاشان

گلاب قمصر کاشان بعنوان یک میراث فرهنگی و معنوی در  ایران بشمار می آید. در حال حاضر ایران پیشنهادی برای ثبت این میراث معنوی به یونسکو ارائه کرده است و ایران در حال تکمیل مدارک مربوط به این اثر است. با توجه به پاکسازی کعبه در مکه مکرمه در پایان مراسم گلاب گیری کاشان، ثبت این فرآیند در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو یک کار معنوی مشترک بین کشورهای ایران و عربستان به شمار می رود.

مسیر دسترسی به قمصر کاشان

برای رفتن به قمصر می توانید با قطار و هواپیما به کاشان بروید و از آنجا با ماشین به شهر قمصر بروید. البته یکی دیگر از راه های جذاب برای رسیدن به قمصر با ماشین یا اتوبوس استکه باید ابتدا به کاشان برسید و سپس از جاده قمصر کاشان به سمت قمصر بروید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما چارتر ارزان در شهر مشهد می باشد.

راه تشخیص گلاب مرغوب چیست؟

برای تشخیص گلاب مرغوب می توانید ابتدا به شفافیت رنگ گلاب توجه کنید. در مرحله بعد، می توانید با چشیدن گلاب از کیفیت آن ایده بگیرید. اگر گلاب مزه ترش و تلخی داشته باشد یعنی بسیار خالص است.

بهترین فصل برای خرید گلاب چه زمانی است؟

بهترین فصل برای خرید گلاب بهار است البته بعد از مراسم گلاب کاشان از اواسط اردیبهشت می توانید گلاب تازه تهیه کنید و مسحور طعم و عطر بی نظیر آن شوید. بازدید از کاشان در اردیبهشت و خرید گلاب شیرین در مراسم گلاب گیری را توصیه می کنیم.

کاشان چه سوغاتی علاوه بر گلاب دارد؟

کاشان علاوه بر گلاب، سوغات دیگری همچون عرقیات کاشان، باقلوا، غنچه گل محمدی، پشمک، کلوچه کاشانی، حاجی بادام، فرش، گلیم، جاجیم و …  دارد که از معروف‌ترین سوغات کاشان هستند، شما در سفر به کاشان از سوغات این شهر خریداری نمایید.

در کاشان از کجا گلاب بخریم؟

شما می توانید گلاب کاشان را از خود کاشان و یا از قمصر، نیاسر که مراسم گلابگیری برگزار می شود تهیه کنید.

آکواریوم بندرانزلی

آکواریوم بندرانزلی

بندر انزلی یکی از بنادر مهم صنعتی و تجاری در شمال کشورمان ایران در استان گیلان و نزدیکی شهر رشت قرار دارد. این بندر امروزه از مهم ترین و بزرگترین بنادر ایران است؛ این بندر یکی از مراکز مهم اقتصادی و مقصدی محبوب برای گردشگران و مسافران می باشد. این شهر جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی ازجمله: بازار های بی شمار و بزرگ ، تفریحات آبی و بناهای تاریخی و ... می باشد.  آکواریوم بندر انزلی یکی از جذابترین دیدنی های در بندر انزلی می باشد، در این مقاله آس چارتربه معرفی آکواریوم بندرانزلی می پردازد، تا پایان مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری تهران رشت در مشهد می باشد.

معرفی آکواریوم بندرانزلی

همانطور که در بالا اشاره کردیم بندرانزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در استان گیلان و یک منطقه تجاری و صنعتی مهم در ایران محسوب می شود. در این منطقه تجاری در تیر ماه سال 1397 آکواریوم بزرگ احداث و افتتاح شد که امروزه یکی از جاذبه های دیدنی و گردشگری در این منطقه می باشد. آکواریوم بندر انزلی با نام آکواریوم فانتستیک در 4 طبقه و مساحتی حدود  10000 متر مربع دارد، که یکی از بزرگ‌ ترین تونل آکواریوم کشوراست. در این آکواریوم با بیش از 40 آکواریوم و 40 متر تونل زیر آب، حجم 3 میلیون لیتر آب و بیش از 200 گونه از زیباترین و نادرترین ماهی‌ های جهان و بیش از 5000 هزار خزنده، آبزی و پرنده از 5 قاره جهان درداخل آکواریوم های حوضچه ای واستوانه ای نگهداری می شوند.

تفریحات و بخش های مختلف آکواریوم انزلی

آکواریوم انزلی یکی از جاذبه های پرطرفدار در بندرانزلی می باشد، اما این مجموعه علاوه بر آکواریوم زیبا و جذابش که دنیای شگفت انگیز زیر دریا را به نمایش گذاشته است، جذابیت های دیدنی دیگری نیز دارد که در ادامه به معرفی این تفریحات در این مجموعه خواهیم پرداخت.

 

جاذبه های گردشگری زابل

جاذبه های گردشگری زابل

زابل یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان می باشد. این شهر در در جنوب شرق سیستان قرار گرفته است. خود استان سیستان نیز در جنوب شرق ایران قرار گرفته و به همین جهت از هوایی گرم و خشک برخوردار می باشد. زابل در ارتفاع 480 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر یکی از شهرهای تاریخی ایران می باشد بدین معنا که از گذشته های بسیار دور نیز دارای تمدن بوده و سکنه در آن زندگی می کردند. شاهنامه فردوسی یکی از کتاب های قدیمی و فاخر زبان فارسی نیز بارها از شهر زابل یاد کرده است؛ البته زابل امروزی دقیقا همان شهر زابل نیست که در کتاب شاهنامه یادآوری شده است بلکه بخشی از آن می باشد. زابل شاهنامه بخش های دریاچه هامون، جنوب افغانستان و بخش ‌هایی از پاکستان را نیز شامل می شده است. زابل را در گذشته به نام های نیمروز، سجستان، سیستان و حسین ‌آباد می خواندند اما امروزه و بعد از دوران پهلوی به اسم زابل نام گذاری شد. قدمت و تاریخ این شهر باعث شده تا شاهد جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی در آن باشیم. در ادامه می خواهیم به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری زابل بپردازیم. اگر شما قصد سفر به این شهر زیبا را دارید می توانید بلیط هواپیما زابل خود را از سایت آس چارتر تهیه کنید.

قلعه رستم

قلعه رستم یکی از آثار تاریخی زیبای زابل می باشد که قدمت ساخت آن به دوران صفویه باز می گردد. این قلعه در 65 کیلومتری زابل واقع شده است. متاسفانه امروزه بخش زیادی از این بنا دستخوش تغییرات شده و به جهت تغییرات جوی، نابود شده است. یکی از دلایل مورد توجه قرار نگرفتن این قلعه، این است که قلعه رستم از جاده اصلی دور می باشد. طبق بررسی های انجام شده، به نظر می رسد که این قلعه 400 الی 500 سال قبل متروکه شده است. به طور کل منطقه ای که قلعه رستم در آن قرار گرفته است منطقه ای تاریخی است چرا که در تپه های اطراف قلعه رستم نیز سکه هایی یافت شده که قدمت آنها به دوران ساسانیان باز می گردد. امروزه تنها 12 ورودی این قلعه و 4 برج آن قابل مشاهده می باشند.

شهر سوخته زابل

شهر سوخته نه تنها جز آثار تاریخی زابل بلکه جز قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود و قدمتی طولانی دارد. تاریخ این شهر را می توان به 5000 سال قبل منسوب دانست. شهر سوخته را یکی از پیشرفته ترین شهرهای باستانی دنیا می دانند که تاریخ بنای این شهر به دوران تمدن جیرفت و دوره برنز باز می گردد.

شهر سوخته زابل

معرفی 38 جاذبه گردشگری استانبول 4

روستای کانلیکا، نمای زیبایی از استانبول قدیم

روستای کانلیکا، یکی از محله‌های قدیمی شهر استانبول است که هنوز همان رنگ و بوی قدیمی خود را حفظ کرده است و با استانبول قرن ۲۱ یک رنگ نشده. همین هم هست که این محله را که بالاتر از دومین پل بسفر قرار دارد جذاب‌تر می‌کند. می‌توانید عصری دلنشین را به قدم زدم در کوچه پس کوچه‌های این محله قدیمی با خانه‌های چوبی‌اش اختصاص دهید. در خیابان‌ها، مردمی را ببینید که درست مثل قدیم در مغازه‌های کوچک خواروبارفروشی، سلمانی‌ها و سبزی‌فروشی‌هایشان به کار مشغولند. بعد هم به کافه‌های ساحلی در این روستا بروید و از خوردن دسر مخصوصشان لذت ببرید. لبنیات این منطقه از خوشمزگی معروف است و بسیاری از گشدشگران ماست‌های خوشمزه کانلیکا را از این روستا برای سوغات می‌برند. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری تهران استانبول و بلیط هواپیما همراه باشید.

 

معرفی هایپر استار های تهران

معرفی هایپر استار های تهران

تهران شهر لاکچری و مدرن که روزانه میزبان گردشگران و توریست های زیادی از سرتاسر ایران و جهان می باشد، همچنین سفرهای کاری در این شهر بسیار زیاد است، تهران از لحاظ اقتصادی و صنعت گردشگری بسیار غنی است و جاذبه های گردشگری آن از جمله جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی این شهر در کنار امکانات پیشرفته و مدرن آن این شهر را به یک شهر توریستی و گردشگری تبدیل کرده است، یکی از موضوعاتی که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، هایپر استار های تهران می باشد، آس چارتر در این مقاله به تاریخچه هایپر استار و بهترین هایپرمارکت ها تهران می پردازد، همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط ارزان هواپیما چارتر در شهر مشهد می باشد.

 

آشنایی با شهرستان چادگان اصفهان

سوغاتی های چادگان

بعد از معرفی شهرستان چادگان و مکان های دیدنی ان می رسیم به بخش سوغات چادگان که شاید دلتان خواست بعد از تفریح و گشت و گذار سوغات برای خانواده یا دوستانتان تهیه نمایید، از جمله این سوغاتی ها به قالی و گلیم می توانیم اشاره کنیم که این سوغات نه تنها در ایران بلکه در کشورهای خارجی هم مطرح و مورد قبول است حتی بعضی از افراد از خارج برای خرید قالی و گلیم به ایران سفر می کنند، اما در بخش محصولات کشاورزی و دامداری می توان به میوه جات، گندم، پنیر و دوغ محلی اشاره کنیم پیشنهاد می کنیم در سفر به چادگان به این سوغاتی ها سری بزنید.

بهترین فصل سفر به چادگان

چادگان به دلیل مجاورت با رودخانه زاینده رود و واقع شدن در منطقه ای کوهستانی اب و هوای خنکی دارد  پس بهترین فصل سفر به این شهرستان بهار و تابستان است مخصوصا در فصل بهار که اب زاینده رود به بیشترین مقدار رسیده است پس بهترین فصل بهار و تابستان است. اس چارتر بهترین مرجع ارائه کننده خرید بلیط هواپیما عسلویه اصفهان در مشهد است.

چگونه به شهر چادگان اصفهان برویم؟

مکان های دیدنی اطراف تهران

مکان های دیدنی اطراف تهران

مکان های بسیار زیادی در اطراف تهران وجود دارد که برای تفریح یک روزه بسیار مناسب می باشد ممکن است شما مناطق دنج و تفریحی اطراف تهران را نشناسید اما نگران نباشید ما این در مطلب از اس چارتر سعی داریم تا با معرفی این مکان ها شما را از هیاهو والودگی شهر تهران دور کنیم همچنین می توانید بلیط هواپیما چارتر بندرعباس تهران را از سایت اس چارتر رزرو نمایید.

غار بورنیک

این غار در مسیر دماوند به فیروزکوه روستای هرانده واقع شده است در نزدیکی همان روستا غاری به اسم بورنیک قرار دارد که هوای داخل این غار خنک می باشد غار بورنیک که افراد زیادی برای کوهنوردی و گردش به انجا می روند اغلب در فصل تابستان در انجا ساکن می شوند و شب چادر می زنند.

روستای زرین دشت

این روستا در 40 کیلومتری جنوب شهرستان فیروزکوه و 120 کیلومتری تهران قرار دارد و با فضای زیبایی که دارد توانسته گردشگران زیادی را به خودش جلب کند این روستا رودخانه ای به نام حبله رود دارد که چشمه های اب معدنی مانند «خمده» و «دریا بک» که برای اب درمانی خواص زیاد دارد استفاده می شود این روستا علاوه بر داشتن رودخانه اب و هوای دلنشین و میوه های مخصوص فصل بهار و تابستان دارد.

کردان

روستای کردان در منطقه هشتگرد قرار دارد که مکان های دیدنی زیادی چون برج آرامگاهی كردان، پل قدیمی‌ بانو صحرای كردان، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو دارد همچنین پل قدیمی به اسم بانوصحرا که در دو کیلومتری شمال غرب روستا است از این منطقه نام گرفته است این پل اجری بوده و مربوط به دوران  صفویه است که قسمتی از طاق ان برجای مانده است.برای رفتن به روستای کردان کافی است خرید بلیط چارتر هواپیما خود را از سایت اس چارتر انجام بدهید.

بهترین هتل های شیراز را معرفی کنید؟

بهترین هتل های شیراز

ما بهترین هتل های شهر شیراز را به شما معرفی کردیم؛ هتل هایی که امکان رزرو همه آنها در آس چارتر فراهم شده است. اما اگر به فاکتور قیمت هتل در شیراز بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهید، می توانید در صفحه رزرو هتل شیراز فیلتر قیمت یا ستاره هتل را انتخاب کنید تا نتایج جستجو بر اساس اولویت های شما نمایش داده شوند. با ورود به صفحه رزرو هتل اطلاعات کامل آن را بررسی کنید. این اطلاعات شامل تصاویر، امکانات، فاصله تا مکان های مهم و نظرات کاربران می شود که می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. در ادامه با آس چارتر، ارائه کننده بهترین بلیط ارزان چارتری شیراز همراه باشید.

هتل الیزه، هتلی مجلل اما با طراحی سنتی در شیراز!

هتل الیزه (Elysee Hotel) یکی از هتل های مجلل اما با طراحی سنتی در شیراز است که که بر خلاف دیگر اقامتگاه های شیراز در مکانی مسکونی قرار گرفته است. البته این قرار گیری در منطقه ای مسکونی به این معنا نیست که این هتل ۴ ستاره دسترسی مناسبی به نقاط مختلف شهر ندارد بلکه برعکس، هتل الیزه شیراز به بسیاری از مراکز خرید و خیابان های اصلی شیراز دسترسی خوب و مناسبی دارد. این هتل دارای رستورانی خوب و معروف است و کافی شاپ های آن منوی خوبی را ارائه می دهند.

 

سروش روز

نماد سروش روز

این روز که در گذشته یکی از با اهمیت ترین روزها بوده است، سروش روز دارای نماد مادی می باشد، نماد این خروس سپید رنگ است، که نشان دهنده بانگ و رواج بیداری برای ستایش خداوند است. همچنین سروش روز و جشن سروشگان نام های دیگری همچون sraosa و  seraosa نیز دارد که در اوستا درباره آن نوشته شده است و از کلمه فرمانبرداری آمده است و به معنای ایزد سروش است. سروش دو ایزد باستانی ایرانیان مهر و رشن است و معناهای دیگری نیز هچون نابودکننده‌ی دیو آز و خشم است. سروش فرمانروا و نگهبان جهان همواره بیدار و هوشیار بر گرد جهان است و اعمال انسان‌ها را سنجیده و به نیکو‌کاران پاداش و به بدکاران کیفر می ‌دهد. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما شیراز تهران از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

سروش روز در شاهنامه

همچنین فردوسی در کتاب شاهنامه خود از سروش روز یاد کرده است، سروش در شاهنامه به عنوان اولین موجود ماوراء الطبیعی آمده است. در کتاب شاهنامه در داستان کیومرث به شکل پری پلنگینه پوش ظاهر شده است، که توطئه های اهریمنان را بر وی آشکار می کند، سروش در شاهنامه با پیکر انسانی سوار بر اسب با جامه ای به رنگ سبز بر خسرو پرویز که در حال فرار از بهرام چوبین بود نیز ظاهر می شود و به وی مژده سلطنت می دهد، و همچنین در داستان اسب آبی به شکل دریای شهد ظاهر می شود که در این باره فردوسی به نام او اشاره دارد،

زدریا برآمد یکی اسب خنگ                       سرین گرد چون گور و کوتاه لنگ
دوان و چو شیر ژیان پر زخشم                    بلند و سیه خایه و زاغ چش

همچنین فردوسی در شاهنامه درباره ی سروشگان نیز چنین می گوید:

ز گیتی برآمد سراسر خروش                      به آذر بد این جشن روز سروش

روز سروش است که گوید سروش               باده خور و نغمه مطرب نیوش

روز سزوش

در مورد تاجیکستان بیشتر بدانیم

 در مورد تاجیکستان بیشتر بدانیم

تاجیکستان کشوری زیبا و شگفت انگیز در آسیای مرکزی است که با کشورهای افغانستان، چین، قرقیزستان و ازبکستان همسایه است و مرز زمینی دارد. این کشور به داشتن کوه های ناهموار شناخته شده است و مقصدی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی به حساب می آید .

سنت های مردم تاجیکستان بخش عمده ای از زندگی روزمره را شامل می شود، از لباس گرفته تا سرگرمی و مراسم و جشن ها و رقص و موسیقی در این کشور به خوبی می توان دید . در بسیاری از مناطق تاجیکستان، مردم سنت های خود را نزدیک به زندگی روزمره نگه می دارند، به این معنی که سنت های مردم تاجیکستان به مرور از دست نمی روند و مردم این کشور زیبا سعی در حفظ سنت های قدیمی و بومی این کشور زیبا دارند.

شما با تهیه بلیط هواپیما تهران دوشنبه می توانید همه این سنت های زیبا را از نزدیک ببینید .

اگر دوست دارید با حقایقی درباره کشور تاجیکستان و فرهنگ و آداب و رسوم و سنت های تاجیکستان بیشتر آشنا شوید تا آخر این مقاله با آس چارتر همراه باشید.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد