x تبلیغات
ascharter

زیبا ترین و جذاب ترین سواحل دنیا

سواحل زیبای جهان با تنوع طبیعی و زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود، مقاصد آرامش و تفریح بی‌نظیری را برای گردشگران ارائه می‌دهند. از ساحل‌های سفید و شنی در کرایبی و مالدیو گرفته تا صخره‌ها و کوه‌های ساحلی در ساحل رایلی در تایلند و جزایر سینکو ترهه در ایتالیا، هر ساحل دارای جذابیت‌های خود است. سواحل هاوایی با موج‌های بزرگ برای اسکی آب و ساحل‌های گرم و معتدل در جزایر بالی و فیجی، انواع و اقسام تجربیات آبی و غواصی را فراهم می‌کنند.

علاوه بر زیبایی طبیعی، بسیاری از سواحل دنیا دارای فرهنگ و تاریخ بزرگی همچون سواحل اسپانیا با فستیوال‌های پلاژ و ساحل‌های یونان با روایت‌های اسطوره‌ای هستند. هتل‌ها، رستوران‌ها، و فعالیت‌های تفریحی متنوع در کنار سواحل به مسافران امکان تجربه یک تعطیلات بی‌نظیر را می‌دهند. باتوجه‌به تنوع و جذابیت‌های گوناگون، سفر به سواحل دنیا همیشه یک تجربه جذاب و آرامش‌بخش است که به‌یادماندنی خواهد بود.

بلیط هواپیما مشهد کرمان را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

سیاه رودبار

سیاه رودبار

سیاه رودبار یکی از روستاهای قدیمی علی آباد کتول است که در فاصله ۶۵ کیلومتری گرگان و همچنین ۲۰ کیلومتری علی آباد کتول واقع شده است. سیاه رودبار رودخانه ای است که در این روستا جریان دارد. آب این رودخانه شور است. سیاه رودبار بهشت گمشده و سرزمین سرخ دار استان گلستان است.بلیط هواپیما تهران قشم را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

برای رسیدن به این روستا باید از روستای میان رستاق عبور کنید. مسیر این روستا بسیار پر پیچ و خم است. درختان جنگلی زیادی در روستای سیاه رودبار وجود دارد. رودخانه ای که در این روستا وجود دارد در تمام سال پوشیده از خزه است طوری که وقتی از دور به این رودخانه نگاه می کنیم، رنگ آن سیاه به نظر می رسد.

علت نام گذاری سیاه رودبار خزه هایی است که در این رودخانه وجود دارد. سیاه رودبار پائیزی هزار رنگ دارد که برای قدم زدن بین خش خش برگ ها بسیار لذت بخش است. محصولات گیاهی و طبیعی زیادی در سیاه رودبار وجود دارد. انواع گیاهان دارویی و انواع عسل در سیاه رودبار دیده می شود.

مراکز خرید کیش

مرکز خرید مروارید کیش

یکی از مراکز خرید نسبتا قدیمی کیش که در سال ۱۳۷۳ افتتاح شده مرکز خرید مروارید کیش است، مرکز خرید مروارید کیش دارای بنای یک طبقه، که دارای معماری باستانی ایران و از بناهای دوران هخامنشی الهام گرفته شده، و در آن ایوان ‌هایی به اسم آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، بیستون، آریا و تیسفون در این مجتمع قرار دارند. این مرکز خرید قدیمی مساحتی بیش از ۲۷ هزار مترمربع دارد و دارای ۲۰۸ غرفه فروش می باشد و از اغلب اجناس این مرکز خرید از برندهای ایرانی، چینی، تایلندی یا هندی تشکیل شده و دارای قیمت های مناسبی نیز می باشد، از محصولات و کالاهای این مرکز خرید می توان به انواع پوشاک زنانه و مردانه، لوازم آرایش و بهداشتی، لوازم ورزشی، وسایل دکوری، کیف و کفش، لوازم آشپزخانه و… اشاره کرد. مرکز خرید مروارید کیش از بهترین گزینه ها برای خرید می باشد که در سفر به کیش به شما پیشنهاد خواهد شد، خرید و قدم زدن در این مرکز خرید بسیار لذت بخش است و می تواند تفریح خاطره انگیزی برایتان باشد.بلیط هواپیما تهران عسلویه را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

آدرس مرکز خرید مروارید کیش: هرمزگان، کیش، بلوار مروارید

عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

ایران کشوری در قاره آسیا که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی می باشد، شهرهایی باستانی با قدمتی بسیار کهن، جاذبه های گردشگری بسیار دیدنی و جذاب که گردشگران زیادی را هرساله از خارج کشور به سمت خود می کشاند، ایران همچنین دارای عجیبت ترین و شگفت آورترین جاهای دیدنی نیز می باشد، که دانشمندان و محققان زیادی را کنجکاو خود کرده است، اگر علاقه مند به سفرهای هیجان انگیز به  مناطق عجیب و پر رمزو راز هستید حتما تا پایان مقاله آس چارتر همراه ما باشید. تا همراه هم با جاهای عجیب و مرموز ایران بیشتر آشنا شویم. همچنین شما می توانید بلیط چارتر ساری مشهد را از سایت آس چارتر ارائه دهنده ارزان ترین بلیط چارتر هواپیما تهیه نمایید.

معرفی عجیب ترین مناطق دیدنی ایران

پل های معلق ایران

پل‌های معلق در ایران به عنوان سازه‌هایی با شگفت‌انگیز، هیجان‌انگیز، مهندسی دقیق و خوفناک شناخته می‌شوند که دو طرف دره‌ها را به‌طور حیرت‌انگیزی به یکدیگر وصل می‌کنند. این پل‌ها با برقراری توازن و امنیت، اما همزمان با خاصیت جدایی‌ناپذیر خود از لرزش و نوسان در زمان ساخته شده‌اند.بلیط هواپیما تهران چابهار را از سایت اس چارتر رزرو کنید.

هنگام عبور از این پل‌های معلق، افراد به دنیایی از محو گذرگاه متحرک و ارتفاع زیر پا فراتر می‌روند؛ این تجربه همراه با افزایش هورمون آدرنالین، خاطرات شیرین و هیجان‌انگیزی را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. این پل‌های معلق تنها از دو طرف ابتدا و انتها به سکو متصل هستند و در این میان ستون یا نقطه اتکایی ندارند. عرشه این پل‌ها اغلب از جنس شیشه یا چوب ساخته شده است.

اگر به دنبال تجربه‌ای تفریحی خانوادگی یا دوستانه، هیجان‌انگیز، متفاوت و در عین حال ایمن هستید، بازدید ازبهترین پل‌ های معلق ایران به شما پیشنهاد می‌شود.

بهترین هتل های تبریز

بهترین هتل های تبریز

تبریز یکی از شهرهای بسیار زیبا و همچنین پرطرفدار در کشور ایران محسوب می ‌شود. تبریز یکی از شهرهای بزرگ و شناخته شده است که به خاطر امور تجاری و بازرگانی افراد زیادی در آنجا رفت و آمد دارند. لازم به ذکر است که بگوییم وجود هتل های لوکس بسیار ضرورت دارد از این جهت هتل های مختلفی در این شهر ساخته شده تا پذیرای میهمانان گرامی باشد. این شهر توریستی و بسیار زیبا دارای هتل ‌های متعدد و متنوعی می ‌باشد که مسافران و گردشگران می‌ توانند نسبت ‌به شرایط خود برای رزرو آن‌ اقدام کنند. در این مقاله از آس چارتر به معرفی بهترین هتل های تبریز می پردازیم. آس چارتر ارائه دهنده ارزانترین قیمت بلیط هواپیما تهران به تبریز با پشتیبانی 24 ساعته میباشد.

پل جاجرود تهران

 

پل جاجرود تهران

پل شاه عباسی جاجرود پلی با قدمت ۸۵۰ ساله که به دوران سلجوقیان باز می گردد و از تاریخی ترین وقدیمی ترین پل های تهران محسوب می شود. این پل در 30 کیلومتری شمال شرقی تهران روی رودخانه جاجرود واقع شده بر روی رودخانه جاجرود و در روستای سعیدآباد واقع شده است، پل جاجرود از مصالح ملات خاک، گچ سنتی و ساروج ساخته شده است. پل جاجرود دارای 2 دهانه‌ ی 12 متری که پهنایی 7 ‌متری برخوردار است و  2 دهانه ‌ی کوچک نیز که در دو سمت باختر و خاور پل قرار گرفته و هر کدام 5 متر طول و 4 متر عرض دارند. این پل در زمان ناصرالدین شاه قاجار توسط حاج میرزا بیک نوری و همچنین در دوره صفویه نیز مورد بازسازی قرار گرفته است. پل جاجرود در یکم مردادماه 1382 خورشیدی، با شماره‌ی 9492 ثبت ملی شده است.

 آدرس پل جاجرود: تهران، جاده تهران، دماوند، روستای جاجرود

پل های تاریخی تهران

پل صفوی حسن آباد تهران

پل صفوی حسن آباد روی رودخانه شور قره سو، در مسیر جاده کاروان تهران به قم قرار گرفته است، قدمت این پل قدیمی به دوره صفوی باز می گردد، طول و عرض این پل در میانه 20/5 و در دو انتها 40/4 متر بوده است که در دوره صفویه و یا قاجاریه به طول  این پل اضافه شده است، و در دوره های مختلف بارها بازسازی شده است. این پل در نزدیکی روستای حسن آباد قرار گرفته و نامش را هم از روستا گرفته که پل حسن آباد نامیده می شود، پل حسن آباد بر روی پایه هایی از سنگ به همراه ملات آهک و ساروج قرار گرفته است. این با نمای آجری و به صورت سنگفرش می باشد که دردوره پهلوی دوباره مورد مرمت قرار گرفته است که سه چشمه طاق، به صورت گرد یا دهانه رومی به آن اضافه شده است.

آدرس پل صفوی حسن آباد: تهران، جاده تهران به قم

پل های تاریخی تهران

پل رومی تهران

پل رومی تهران یکی از آثار به جامانده از دوران حکومت عثمانی می باشد، پل رومی در قرن نوزدهم توسط یکی از سفیران دولت عثمانی در منطقه الهیه تهران ساخته شد؛ که همچنان به دولت ترکیه تعلق دارد. این پل درنزدیکی جاهای دیدنی مانند بازار تجریش و امامزاده صالح و پارک قیطریه قرار گرفته است. این پل بر روی رودخانه مقصود بیک قرار دارد که دو خیابان شریعتی و الهیه زا بهم وصل می کند. با تهیه بلیط پرواز بوشهر تهران یا بلیط هواپیما لحظه آخری شیراز تهران از سایت آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

آدرس پل رومی: تهران، الهیه، خیابان شریعتی

پل های تاریخی تهران

دیدنی های تهران

 

جاهای دیدنی تهران که به ثبت ملی شده

کلان شهر تهران آنقدر بناها، جاذبه ها و مکان های تفریحی تاریخی دارد؛ به طوری که می توان برخی از جاذبه های مهم گردشگری آن را در هیاهوی خیابان ها پنهان یا گم کرد. جاهای دیدنی تهران از تاریخ و طبیعت گرفته تا مکان‌های تفریحی و مراکز خرید همه نیاز به یک سفر چند روزه دارد، تا بتوانید از تمام این جاذبه ها دیدن کنید. بیشتر مسافرانی که به ترهان سفر می کنند برای کارهای اداری و تجاری شاید ندارند در گوشه و کنار و یا کوچه پس کوچه های این شهر آثارتاریخی ارزشمندی نهفته است، در این مقاله آس چارتر به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی تهران که به ثبت ملی شده اند می پردازد. شما می توانید برای سفر به تهران از سایت آس چارتر بلیط هواپیما ارزان بوشهر تهران یا بلیط چارتر کرمان تهران را به راحتی از این سامانه بلیط هواپیما خریداری نموده و سپس سفر کنید، همچنین می توانید در قسمت وبلاگ آس چارتر جاذبه ها و اطلاعاتی را درباره ی هرشهر و کشوری که قصد سفر به آن را دارید سرچ کرده و مطالعه فرمایید.

جاهای دیدنی تهران که به ثبت ملی شده

دریاچه تار و هویر تهران

دریاچه‌های تار و هویر در ۳۰ کیلومتری شرق دماوند در استان تهران و در نزدیکی روستایی به نام هویر قرار دارند. این دریاچه ها در گردنه های کوهستانی و در ارتفاع 3230 متری از سطح دریا واقع شده اند. این دو دریاچه‌ در فاصله ۵۰۰ متری از یکدیگر قرار دارند و از پدیده‌های زمین ‌شناسی هستند که در اثر لغزش زمین به وجود آمده‌اند. مساحت این دو دریاچه در مجموع نزدیک به 7 کیلومتر مربع است که طولانی ترین آنها دریاچه تار است که 1.3 کیلومتر طول و میانگین عرض آن 400 متر است. دریاچه هویر حدود 900 متر طول و عرض متوسط ​​آن 150 مترمی باشد. آب این دریاچه‌ها از کوه‌های قره داغ، سیاهچال و شاه‌ نشین در شمال و آبراهه‌های فصلی تأمین می ‌شود. سطح آب آنها در فصول مختلف سال متفاوت است و از مهم ترین گونه های گیاهی می توان به درمنه ،گون، بابونه، آویشن، باریجه، کما، کلاه میرحسن، گل گاوزبان، زرشک، بومادران، گل گندم ، جگن ، شیرین بیان ، شبدر، جو وحشی، زنبق صحرایی، والک، گلپر و پیازک ها اشاره کرد. همچنین از گونه های جانوری می توان قوچ و میش وحشی ،کل و بز، خوک وحشی، گراز، گرگ ، شغال، تشی ،گربه وحشی، کبک دری، کبک، تیهو، شاهین، دلیجه، دال، سارگپه، افعی دماوندی، وارنوس و آگاما را نام برد و آبزیانی چون ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان زرد پر، ماهی قزل‌آلای خال قرمز و ماهی زردکش در این دریاچه‌ها زندگی می‌کنند. جالب است بدانید 550 هکتار از این منطقه در سال 1390  به عنوان اثر طبیعی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت ملی رسیده است.

آدرس دریاچه هویر: استان تهران، ۳۰ کیلومتری شرق شهرستان دماوند، روستای هویر

جاهای دیدنی تهران که به ثبت ملی شده

اطلاعاتی در مورد تهران

 

ریشه نام تهران از کجا امده است ؟

قطعا اگر بخواهیم در مورد تاریخچه تهران بدانیم برایمان سوال پیش خواهد امد که ریشه نام تهران از کجا امده است ؟ برای نام ان نظرهای زیادی وجود دارد که هر کس یک نظر متفاوتی می دهد بعضی از افراد چون مرحوم کسروی معتقد هستند که نام تهران از دو واژه ته به معنای گرم و ران و به معنای مکان تشکیل می شود و بر این اساس نام تهران به معنی جای گرم است که در معنای مقابل شمران یعنی جای سرد قرار می گیرد ، از سمتی در بسیاری از منابع مانند کتاب تهران قدیم گفته شده است که نام تهران از دو کلمه ته یعنی پایین و ران یعنی دامنه تشکیل شده است. برای خرید بلیط پرواز بوشهر تهران یا بلیط چارتر کرمان تهران به سایت مراجعه کنید.

تهران

به این دلیل که در این شهر در پایین دامنه کوه های البرز قرار دارد ، برخی دیگر می گویند نام تهران به معنی ته ران است چرا که در زمان های گذشته مردم برای در امان ماندن از جنگ و حملات به انتهای خانه یا زیر زمین پناه می بردند و از همین رو واژه تهران به معنی ته راندن است ، همچنین بعضی دیگر می گویند در زمان های گذشته تیره ای از خاندان طاهری خراسان در این منطقه سکنا برگزیدند و نام تهران به ریشه طاهران باز می گردد.

تهران

تهران در زمان های قدیم !

برای نخستین بار نام تهران در قرن سوم هجری در وصف شهرت فردی به نام ابو عبدالله محمد بن حماد طهرانی بیان شده است ، در قرن هفتم بود که غازان خان پادشاه ایلخانی ، روستای خوش اب و هوای تهران را به عنوان استراحت گاه خودش انتخاب کرد و از ان به بعد کم کم این منطقه شناخته می شود و همه ان را می شناسند همچنین سیاحان زیادی وصف ان را در سفرنامه های خود می اورند.

تهران

در دوره صفویه شاه طهماسب که از جنگ با ازبکان به سمت پایتخت صفویه یعنی قزوین بر می گشت در مورد تهران و زیبایی های ان چیزهایی شنید که تصمیم گرفت به این مکان برود ، از ان جایی که قبر جد صفویان در تهران بوده است و این شهر مدام در معرض حمله راهزنان قرار می گرفته است شاه طهماسب دستور داد تا 114 ععد حصار و برج و باروی بلند در اطراف شهر بسازند ، این حصار با چهار دروازه به نام های دروازه عبدالعظیم ، دروزاه شمیران ، دروازه قزوین ، دروازه دولاب تا دوره ناصرالدین شاه قاجار برپا مانده است.

تهران

علاوه بر این دروازه ها بازار تهران یادگار دیگری از شاه طهماسب برای شهر تهران بوده است که به یادگار مانده است. ابادانی و ساخت و ساز در تهران در دوران شاه عباس که مقتدرترین پادشاه صفوی بوده است ادامه دارد ، شاه عباس با این که در شهر تهران به مریضی سختی دچار شد و این شهر را نفرین کرد با گذشت زمان بعدها دلش خواست که در تهران سکونت داشته باشد زیرا اب و هوای خیلی خوبی داشت او دستور داد تا چنارهای زیادی را در بخش هایی از تهران بکارد ، به طوری که بعد از ان تهران به چنارستان مشهور شد. در دوره زندیه تهران بسیار مورد توجه کریم خان زند واقع شد و او نیز چندین بار به تهران سفر کرد و دستور داد تا تهران را اباد کنند.

تهران

قبر حضرت ادم نجف

 

قبر حضرت آدم نجف

قبر حضرت آدم یکی از مکان های دیدنی و زیارتی شهر نجف می باشد که در اواخر عمر خود و بعد از ساخت کعبه از دنیا رفته است و پیکر مطهر او را در مکه به خاک سپردند. که طبق روایات در زمان حضرت هود که به فرمان خدا به ساخت کشتی پرداخت و خداوند به حضرت نوح دستور داد تابوت حضرت آدم را از کعبه خارج کرده و با خود به کوفه بیاورد و پس از تمام شدن طوفان او را در نجف به خاک بسپارد. اگر به زیارت رفته باشید شاید با دیدن قبر حضرت آدم تعجب کنید اما جالب است طول قد حضرت آدم ۳۰ متر می باشد و نسبت به سایر قبرهایی که تا به امروز دیده ‌اید متفاوت است. برای خرید بلیط پرواز تهران نجف یا بلیط چارتر نجف تهران به سایت مراجعه کنید.

اماکن مذهبی نجف

مسجد حنانه نجف

از دیگر اماکن مذهبی در نجف می توان به مسجد حنانه اشاره کرد که در نزدیکی حرم مطهر حضرت علی ع و آرامگاه کمیل بن زیاد نخعی قرار گرفته است، حنانه به معنای گریه کننده است، و جالب است بدانید این مسجد قدمت زیادی از قبل اسلام دارد که طبق روایات بنای ای مسجد ایستاده و استوانه‌ ای شکل بوده که اهالی نجف به آن قائم مى ‏گفتند، زمانی که جنازه مطهر حضرت على ع را براى دفن به نجف مى ‏بردند، از جلوى این مسجد عبور کردند و بنای آن کمى انحنا پیدا کرده است و همچنین طبق روایات دیگر ابن زیاد در محرم سال ۶۱ هجری قمری، زمانی که قافله اهل بیت ع را به همراهى سر مطهر امام حسین علیه السلام و سرهاى سایر شهدا به اسارت می ‌برد، آنها را شبی در این مسجد قرار دادند در این زمان زمین مسجد حنانه از این مصیبت بزرگ سر به نوحه و زارى برداشت و صدایی شبیه به ناله بچه شتری که مادرش را گم کرده باشد بلند شد و برخى نیز می‌گویند که اهل بیت علیهم السلام با دیدن سرهاى شهدا سر به نوحه و زارى برداشتند و این منطقه به حنانه مشهور شد. در این مسجد ضریحی وجود دارد که منسوب به سر امام حسین است و به قولی محل دفن سر شریف امام حسین ع به شمار می آید.

اماکن مذهبی نجف

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد