x تبلیغات
ascharter

سروش روز

نماد سروش روز

این روز که در گذشته یکی از با اهمیت ترین روزها بوده است، سروش روز دارای نماد مادی می باشد، نماد این خروس سپید رنگ است، که نشان دهنده بانگ و رواج بیداری برای ستایش خداوند است. همچنین سروش روز و جشن سروشگان نام های دیگری همچون sraosa و  seraosa نیز دارد که در اوستا درباره آن نوشته شده است و از کلمه فرمانبرداری آمده است و به معنای ایزد سروش است. سروش دو ایزد باستانی ایرانیان مهر و رشن است و معناهای دیگری نیز هچون نابودکننده‌ی دیو آز و خشم است. سروش فرمانروا و نگهبان جهان همواره بیدار و هوشیار بر گرد جهان است و اعمال انسان‌ها را سنجیده و به نیکو‌کاران پاداش و به بدکاران کیفر می ‌دهد. با تهیه بلیط چارتر ارزان هواپیما شیراز تهران از سامانه آس چارتر از تخفیفات و مزایای ویژه ای برخوردار شوید.

سروش روز در شاهنامه

همچنین فردوسی در کتاب شاهنامه خود از سروش روز یاد کرده است، سروش در شاهنامه به عنوان اولین موجود ماوراء الطبیعی آمده است. در کتاب شاهنامه در داستان کیومرث به شکل پری پلنگینه پوش ظاهر شده است، که توطئه های اهریمنان را بر وی آشکار می کند، سروش در شاهنامه با پیکر انسانی سوار بر اسب با جامه ای به رنگ سبز بر خسرو پرویز که در حال فرار از بهرام چوبین بود نیز ظاهر می شود و به وی مژده سلطنت می دهد، و همچنین در داستان اسب آبی به شکل دریای شهد ظاهر می شود که در این باره فردوسی به نام او اشاره دارد،

زدریا برآمد یکی اسب خنگ                       سرین گرد چون گور و کوتاه لنگ
دوان و چو شیر ژیان پر زخشم                    بلند و سیه خایه و زاغ چش

همچنین فردوسی در شاهنامه درباره ی سروشگان نیز چنین می گوید:

ز گیتی برآمد سراسر خروش                      به آذر بد این جشن روز سروش

روز سروش است که گوید سروش               باده خور و نغمه مطرب نیوش

روز سزوش

در مورد تاجیکستان بیشتر بدانیم

 در مورد تاجیکستان بیشتر بدانیم

تاجیکستان کشوری زیبا و شگفت انگیز در آسیای مرکزی است که با کشورهای افغانستان، چین، قرقیزستان و ازبکستان همسایه است و مرز زمینی دارد. این کشور به داشتن کوه های ناهموار شناخته شده است و مقصدی مناسب برای کوهنوردی و طبیعت گردی به حساب می آید .

سنت های مردم تاجیکستان بخش عمده ای از زندگی روزمره را شامل می شود، از لباس گرفته تا سرگرمی و مراسم و جشن ها و رقص و موسیقی در این کشور به خوبی می توان دید . در بسیاری از مناطق تاجیکستان، مردم سنت های خود را نزدیک به زندگی روزمره نگه می دارند، به این معنی که سنت های مردم تاجیکستان به مرور از دست نمی روند و مردم این کشور زیبا سعی در حفظ سنت های قدیمی و بومی این کشور زیبا دارند.

شما با تهیه بلیط هواپیما تهران دوشنبه می توانید همه این سنت های زیبا را از نزدیک ببینید .

اگر دوست دارید با حقایقی درباره کشور تاجیکستان و فرهنگ و آداب و رسوم و سنت های تاجیکستان بیشتر آشنا شوید تا آخر این مقاله با آس چارتر همراه باشید.

 

بهترین و معروف ترین غذاهای لبنان را معرفی کنید؟

با بهترین و معروف ترین غذاهای لبنان آشنا شوید

بیروت بهترین نوع غذاهای بین المللی و محلی لبنانی دارد که سفر به ان باعث شده تا طعم غذاهای جدیدی را بچشید و با این شهر کاملا اشنا شوید. در این مقاله از اس چارتر می خواهیم شما رابا بهترین رستوران ها و غذاهای لبنان اشنا کنیم همچنین می توانید بلیط چارتری تهران بیروت و خرید بلیط چارتری را از اس چارتر بخواهید، پس با ما همراه باشید.

رستوران ام شریف

یکی از بهترین رستوران های لبنانی ام شریف است که در این رستوران موزیک زنده هم بخش می شود و می توانید در حین شام خوردن از صدای موسیقی لذت ببرید. این رستوران از هر نظری که فکرش را بکنید عالی است، دکوراسیون بسیار خوب و رفتار خوب پرسنل همه باعث شده تا این رستوران عالی به نظر برسد. توجه داشته باشید برای رفتن به این رستوران از قبل حتما میز رزرو کنید زیرا این رستوران بسیار شلوغ است.غذاهای این رستوران شامل لبنانی، خاورمیانه ای، مدیترانه ای است.

آدرس: لبنان، بیروت، خیابان ویکتور هوگو

ساعات سرو غذا: هر روز بین ساعات 12:30 تا 4 بعد از ظهر  و 8:30 تا 11:30 شب

 

چطور زمینی به ایروان سفر کنیم؟

چطور زمینی به ایروان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از همسایه‌های قدیمی ایران است که با طبیعت بی ‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری دیدنی‌اش، هر سال تعداد زیادی گردشگر را به سمت خودش جذب می‌کند، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. این شهر زیبایی‌های چشم‌ گیر و فوق‌العاده‌ای دارد، ارمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته و از نظر آب و هوا و حتی فرهنگ، شباهت زیادی با کشور ما دارد. به همین خاطر سفر به ارمنستان بین ایرانیان بسیار رواج دارد و معمولا کسانی که به دنبال یک سفر خارجی ارزان قیمت و در عین حال کوتاه و خاطره ساز می ‌گردند، ارمنستان را انتخاب می ‌کنند. در این مقاله آس چارتر درباره چگونگی و راه های سفر به ایروان مطالبی را برا یشما فراهم کرده است، که خدمت شما ارائه می دهیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان در مشهد می باشد.

انواع راه های سفر به ایروان

برای سفر به ایروان شما می توانید طبق برنامه ریزی خود و بودجه ای که دارید راهی را برای سفر به این کشور را انتخاب کنید، می توانید گزینه هایی مانند: سفر هوایی، و اتوبوس و یا با وسیله شخصی و تورهای مسافرتی را انتخاب کنید، که در ادامه برای هر یک مورد توضیح مختصری را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید قبل از سفر به این کشور زیبا و دوستداشتنی بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

سفر با خودروی شخصی به ایروان ارمنستان

یکی از لذت بخش ترین گزینه ها برای سفر به ایروان سفر با خودروی شخصی می باشد، هرچند که بخاطر مسافتی که تا رسیدن به مقصد شاید خسته کننده باشد و کمی اذیت شوید، اما می توانید در میان مسیر از زیبایی جاده ایروان و جاهای دیدنی در میان مسیرتان دیدن نمایید و همچنین در بین راه در هر مکانی کمی بمانید استراحت کنید و یا در رستوران های بین راهی غذایی را نوش جان کنید. و یا از مناظر بکر اطراف جاده عکاسی کنید، همچنین در سفر با خودرو شخصی برای اینکه بتوانید از ایران به ارمنستان بروید، باید از مرز «نوردوز» که در استان آذربایجان شرقی است، رد بشوید. زمانی که از مرز نوردوز رسیدید و وارد خاک ارمنستان شدید، برای رسیدن به ایروان دو راه اصلی وجود دارد که هرکدام حدود ۳۸۰ کیلومتر و حدود ۴۴۰ کیلومتر مسافت دارد. شما همچنین می توانید در داخل کشور ارمنستان و طی مسافت تا رسیدن به شهر ایروان از مناظر دلنواز و زیبای و چشم نواز این کشور دیدن کنید و لذت ببرید و همچنین شما می توانید دریاچه سوان که تا رسیدن به هر ایروان را ببنید و زمانی را در کنار این دریاچه استراحت و تفریح نمایید. لازم است بدانید بعد از اینکه از مرز نوردوز رد شدید، اگر هرگونه مشکلی برای خودتان یا ماشینتان پیش آمد و امکان رانندگی برای شما وجود نداشت، به راحتی می ‌توانید ماشین تان را در آن طرف مرز پارک کرده و با اتوبوس‌ها و سواری‌های موجود، خودتان را به ایروان برسانید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان

مقرون به صرفه ترین هتل های تهران برای اقامت

مقرون به صرفه ترین هتل های تهران برای اقامت

تهران پایتخت کشورمان ایران با جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار با فرهنگی غنی که یکی از شهرهای پرتردد و شلوغ در ایران بشمار می رود، تهران علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی همچنین یک شهر صنعتی و اقتصادی نیز محسوب می شود، به همین دلیل این شهر روزانه شاهد ورود مسافران و گردشگران زیادی می باشد، تهران همچنین بخاطر وجود گردشگران و مسافران زیاد امکانات رفاهی مدرن بسیار زیادی نیز دارد، از جمله این امکانات که برای مسافران و گردشگران بسیار مهم است وجود هتل های در این شهر می باشد. همانطور که می دانید تهران یکی از گران ترین شهرهای ایران است و هتل های لاکچری و لوکس بسیاری دارد که اقامت در آنها به اوضاع اقتصادی خودتان بستگی دارد. در این مقاله آس چارتر قصد دارد با توجه به نیاز شما مقرون به صرفه ترین هتل های تهران برای اقامت را برایتان معرفی کند، با آس چارتر همراه باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط چارتر هواپیما ارزان در شهر مشهد می باشد.

معرفی هتل های تهران با توجه به بودجه شما

با توجه به سفرهای تفریحی و کاری که هر روزه به تهران انجام می شود، یکی از مهم ترین امکاناتی که خیلی مورد نیاز گردشگران و مسافران است اقامت کردن در این شهر است، تهران نیز که یکی از شهرهای شلوغ و پرمسافر در ایران است هتل ها، سوئیت ها، مسافرخانه های متعدد نیز بنا به نیاز مسافران در این شهر زیاد وجود دارد، چیزی که مسافران به آن اهمیت می دهند برای انتخاب و اقامتشان در تهران موقعیت، امکانات و البته هزینه اقامت در این هتل ها می باشد. شاید برای کسانی که سفرهای کاری یک یا دو روزه دارند و یا شرایط مناسبی برای پرداخت هزینه های گزاف برای اقامت در هتل های لوکس گران قیمت ندارند می توانند در هتل های ارزان تهران اقامت داشته باشند، از این رو بهترین گزینه انتخاب هتل‌های ۳ ستاره، ۲ ستاره و ۱ ستاره می باشند، که این هتل ها با توجه به امکانات و موقعیت جغرافیایی، دارای هزینه‌های مختلفی می باشند.

پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک استانبول

ترکیه یکی از محبوب ترین و جذاب ترین کشورها در قاره آسیا که سالانه گردشگران و توریست های زیادی از سرتاسر جهان را به خود جذب می کند، این کشور دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی می باشد، استانبول یکی از شهرهای تاریخی و پرطرفدار در ترکیه است، یکی از کلان شهرهایی که دارای جاذبه های تاریخی بی شماری می باشد. یکی از جاذبه های دیدنی در این شهر پارک مینیاتورک است، که در این مقاله آس چارتر به معرفی این جاذبه ی دیدنی می پردازد. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما خارجی لحظه آخری مشهد استانبول را از این سامانه دریافت نمایید.

معرفی پارک مینیاتورک استانبول

پارک مینیاتورک یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در استانبول می باشد، که بعنوان یک موزه شناخته شده است و بازدید از آن بسیار لذت بخش و مفرح است، در این پارک شما می توانید تمام جاذبه های دیدنی استانبول و شهرهای دیگر ترکیه را همانند یک اثر هنری در قالبی 25 برابر کوچکتر که بصورت ماکت در گوشه گوشه این پارک قرار گرفته است را مشاهده نمایید. این پارک مینیاتوری اولین و معروف ترین در دنیا است که در سال ۲۰۰۳ با ۶۰ هزار متر مربع مساحت افتتاح شد، که حدود 15 هزار مترمربع آن فضای ماکت، 40 هزار مترمربع فضای سبز و آزاد، 2 هزار مترمربع استخر و راه‌آبی،500 مترمربع فضای سرپوشیده در این پارک می باشد که در حدود 22 ماه این مجموعه توسط پروفسور دکتر ایلبر ارتایلی و استادیار دانشگاه، دکتر احمد هالوک دورسون پارک تکمیل گشت و در سال 2003 افتتاح شد.

در این پارک حدود ۱۲۲ اثر تاریخی و باستانی ترکیه قرار گرفته است، جاذبه هایی همچون برج گالاتا، ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، فرودگاه آتاتورک، میدان معروف سلطان احمد، مسجد آبی و ... می باشد، حدود 58 آثار در این پارک مربوط به خود استانبول می باشد، که 52 تا آن مربوط به آناتولی و 12 تای آن برای قلمروی عثمانی است. این ماکت های بسیار زیبا از جنس فایبرگلاس می باشد که در برابر باد، باران، برف و آفتاب بسیار مقاوم هستند. یکی از جالب ترین دیدنی های این پارک وجود فضای سبز، فضای سرپوشیده، استخر و پارکینگ در کنار ماکت ها می باشد که از دید بیننده این فضا بسیار طبیعی و واقعی جلوه کند.

جاذبه های دیدنی در پارک مینیاتورک استانبول

یک شهر مینیاتوری جذاب کوچک در داخل پارک مینیاتورک قرار گرفته است، که بسیار جذاب و دیدنی می باشد، در این پارک حدود 134 ماکت از المان‌های نمادین ترکیه قرار گرفته است، که همگی آثار باستانی و دیدنی استانبول و ترکیه است، از جمله: صخره های گورمه و کاپادوکیا، قصر توپکاپی، قصر هیدیو استانبول، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، مسجد کلیسای کاریه، ایاصوفیه، استادیوم المپیک، برج گالاتا، برج و جزیره دختر و پل بسفر، معبد آرتمیس، کوه نمرود، خانه های تاریخی ماردین، خانه حضرت مریم، غار اصحاب کهف، مسجد سلیمیه ادیرنه، ایستگاه راه‌آهن شام، قلعه شام، مسجد محمدعلی پاشا در مصر، مقبره سلطان مراد در کوزوو، مسجد ایزابی، مقبره سبز بورسا، مجموعه سامونجو بابا، مقبره ارتوگورول غازی، مسجد بزرگ دیارباکر، پل سنگی آدانا، مسجد مناره آنتالیا ایولی، برج ساعت ایزمیت، مدرسه هاتونیه در کارامان، محراب زئوس، مسجد بزرگ بورسا کلیسای مریم باکره، مسجد مرادیه در مانیسا، کلیسای ایا ایرنه، مقبره سلطان احمد اول، ستون مارپیچ، حمام هاسکی خرم، کاخ دولما باغچه، برج ساعت دولما باغچه، کاخ بیلربی، برج دختر، قلعه آناتولی، ستون ابلیسک، کلیسای سنت آنتوان، ایستگاه قطار حیدر پاشا، مقبره معمار سنان، پل بسفر، عمارت صدالله پاشا، قصر چراغان، دبیرستان کاباتاش و سالن اجتماعات متروپولیتن شهرداری استانبول، مدرسه دو مناره ارزروم و معبد آرتمیس و پل موتسار از مجموعه آثاری است که در این پارک بطور اختصاصی ساخته شده اند و در معرض تماشای عموم قرار گرفته اند که برای دیدن این سازه‌های زیبا، باید از مسیرهای رفت و برگشتی و تقریبا مارپیچی گذر کنید.

 

موزه های آبادان

موزه های آبادان

آبادان یکی از شهرهای مهم و تاریخی در ایران که از نظر اقتصادی وصنعتی یکی از مهم ترین و با ارزش ترین شهرهای ایران بخاطر وجود پالایشگاه های نفت می باشد، این شهر از لحاظ تاریخی دارای قدمت بالایی می باشد و جاذبه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده است، آبادان همچنین دارای موزه های مختلفی است که می توانید گذشته و تاریخ آبادان را در آنها جستجو کنید و ببنید. در این مقاله آس چارتر در این مقاله به معرفی موزه های آبادان می پردازد تا پایات این مقاله مارا همراهی کنید. آس چارتر به شما این امکان را می دهد تا با کمترین هزینه و کمترین زمان بتوانید بلیط چارتر هواپیما تهران آبادان را به راحتی از این سامانه دریافت نمایید.

 

شهر سوخته زابل

شهر سوخته زابل

شهر سوخته نه تنها جز آثار تاریخی زابل بلکه جز قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود و قدمتی طولانی دارد. تاریخ این شهر را می توان به 5000 سال قبل منسوب دانست. شهر سوخته را یکی از پیشرفته ترین شهرهای باستانی دنیا می دانند که تاریخ بنای این شهر به دوران تمدن جیرفت و دوره برنز باز می گردد.

شهر سوخته مساحتی بالغ بر 280 هکتار تخمین خورده است که مقداری قابل توجه و تامل می باشد. این شهر دارای 5 بخش اصلی و مهم بوده است که شامل: بخش مرکزی، منطقه صنعتی، بخش مسکونی، بخش یادمانی و بخش گورستان می شده است. یکی از بهترین سایت های فروش بلیط ارزان هواپیما تهران زابل آس چارتر می باشد.

برخلاف تصوری بسیار که فک می کنند این شهر سوخته است اینطور نیست. شهر سوخته شهری صنعتی بوده و کوره های بسیار در آن فعال بودند بنابراین بقایای زیادی خاکستر در این منطقه وجود داشته است. باستان شناسان دراولین بازدید و تحقیقی که از شهرسوخته داشتند با بقایای خاکسترهای موجود در آنجا مواجه شدند بنابراین نام شهر سوخته را بر آن گذاشتند.

دبیرستان شاهپور رشت در کجاست؟

دبیرستان شاهپور رشت

شهر رشت مرکز استان گیلان، این شهر دارای تاریخی کهن می باشد، رشت دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیاد می باشد که سالانه گردشگران زیادی رشت را بعنوان مقصد گردشگری خود انتخاب  می کنند، در این مقاله آس چارتر قصد دارد به معرفی یکی از جاذبه های تاریخی در شهر رشت بپردازد، دبیرستان شاپور رشت از تاریخی ترین دبیرستان ها در کشور که اطلاعاتی از این دبیرستان را در این مقاله در اختیار شما قرار می دهیم همراه ما باشید. با تهیه بلیط هواپیما از سایت آس چارتر از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.بلیط هواپیما تهران رشت را از سایت خریداری کنید.

 

کوه اژدها

کوه اژدها کجاست؟

برای دستیابی به کوه اژدها، داشتن خودروی شخصی به عنوان راهی آسان و همچنین استفاده از مسیر راحتترین جاده از تهران به مشهد توصیه می‌شود. برای شناسایی این مسیر، می‌بایست به کیلومتر 94 جاده تهران-مشهد مراجعه کرده و سپس تا مسافت 11 کیلومتری به سوی گرمسار حرکت کنید. پس از عبور از «شهرک صنعتی»، به سمت چپ جاده بپیچید و از این نقطه، می‌توانید حتی از دور به زیبایی کوه‌های اژدها با سر به فلک کشیده شده نگاه کنید.

برای بازدید از کوه اژدهای گرمسار، هیچ شرایط خاصی نیاز به رعایت ندارید. این به این معناست که شما می‌توانید در هر ساعت و هر زمانی به این منطقه سفر کرده و حتی امکان دارد چند روزی را در دل طبیعت و در دامنه کوه بمانید و کمپ بزنید. اما اگر قصد کوهنوردی دارید، حتماً باید این فعالیت را صبح زود انجام دهید تا به تاریکی شب بر نخورید.

از سوی دیگر، اگر قصد دارید کمپ بزنید و اوقاتی را در این منطقه سپری کنید، باید اطلاع داشته باشید که اطراف این مکان فاقد هر گونه امکانات خاصی هستند.

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد