x تبلیغات
ascharter

مسیر کلکچال

 

موزه تماشاگه زمان

این موزه که بنام موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان معروف می باشد، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است، این موزه مساحتی حدود 5 هزار متر مربع وسعت دارد و قدمت آن حدود 80 سال و مربوط به دوره قاجار می باشد، این موزه دارای معماری بی نظیر و با شکوهی می باشد و در این موزه ساعت‌هایی نظیر ساعت‌ آفتابی، آبی یا ساعت‌های جیبی قدیمی از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می خورد. برای خرید بلیط هواپیما اهواز تهران به سایت مراجعه کنید.

کلکچال

کاخ موزه سعدآباد

کاخ سعد آباد یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های تهران است که متعلق به دوره قاجار می باشد، در این موزه پادشاهان دوره قاجار و پهلوی سکونت داشته اند، مجموعه کاخ سعدآباد حدود 8 هزار متر مربع وسعت دارد که بزرگترین بنای تاریخی از دوره قاجار می باشد. این مجموعه تاریخی دارای بخش های مختلفی همچون: عمارت‌ها و کاخ‌ها، قنات‌ها و گلخانه و همچنین دارای معماری اروپایی و معماری اصیل و سنتی ایرانی می باشد که بسیار بی نظیر است و دارای چشم انداز و جلوه خاصی از طراحی های برجسته از بهترین مهندسین داخلی و خارجی می باشد. در این کاخ چندین موزه نظیر موزه خط میرعماد، موزه مینیاتور استاد حسین بهزاد،‌ موزه آب، موزه استاد فرشچیان، موزه ملت و موزه پوشاک سلطنتی می باشد، در سفر به تهران از این کاخ زیبا حتما دیدن نمایید.

کلکچال

بازار بزرگ تهران

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بناهای سنتی و تاریخی ایران بازار تهران می باشد و حدود 105 هکتار وسعت می باشد. قدمت این بازار به دوره قاجار بازمی گردد. این بازار دارای بخش های مختلف نظیر: بازار کفاشان، بازار عباس‌آباد، بازار زرگرها، بازار چهار سوق بزرگ، بازار آهنگران، بازار مسگران و خرده ‌فروش‌ها، عمده ‌فروش‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انبارهای کالا، سرا و تيمچه... می باشد. بازار سنتی تهران همچنین دارای رستوران سنتی، فست فود، كاروانسرا، پياده راه، كالسكه و... نیز می باشد. این بازار در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. بازار تهران از لحاظ اقتصادی یکی از مراکز مهم اقتصادی در تهران محسوب می شود. این بازار سنتی دارای کالاهای متنوع و شیکی برای هر نوع سلیقه و سنی می باشد و قیمت های بسیار مناسبی نیز دارد. آُس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

کلکچال

بهترین فصل و بازدید و صعود به کلکچال

کلکچال منطقه ای کوهستانی که همانند دیگر قلل مرتفع بسیار سرد و برفی می باشد بنابراین در فصل زمستان و اوایل بهار که برف ها آب می شود بسیار سرد و خطرناک می باشد، از این رو یکی از بهترین فصول برای سفر و بازدید از قله کلکچال فصل‌های بهار، پاییز و تابستان می باشد که هوا معتدل تر و کوهنوردی بسیار راحت تر است.

گورستان روستای انار

 

گورستان روستای انار

گورستان روستای انار به اسم پیربابا معروف است و علت جالب بودن این گورستان سنگ هایی است که بر روی ان ها به شکل های متفاوتی می باشند ، در بین این سنگ ها ستاره شش پر را می توانید مشاهده کنید که جنس این سنگ ها و نوشته های روی ان با یک دیگر کاملا متفاوت هستند.

روستای انار

دیو قالاسی

دیو قالاسی (قلعه دیو ) در شمال شرق مشگین شهر بین لاهرود ما بین روستاهای قوزلو و کویچ در 5 کیلومتری روستای کویچ و در دامنه کوه سبلان  واقع شده ، اگر از مسیر جاده ی انار و قوزلو بروید این قلعه را بهتر می توانید ببینید ، قلعه دیو با سنگ های بزرگی به ابعاد 60 سانتی متر در 2متر و 10 سانتی متر مانند قلعه های اورارتوها بدون استفاده از ملات بنا شده است و شامل طبقه های مختلفی است ، بخش بزرگی از این قلعه اکنون از بین رفته است ، جالب است بدانید قلعه دیو در فهرست اثار ملی ایران قرار گرفته است. برای خرید بلیط هواپیما تهران اردبیل یا بلیط چارتر مشهد اردبیل را خریداری کنید.

روستای انار

غارهای دستکند باستانی بینه لر

این غارهای باستانی در 2 کیلومتری روستایی به همین نام واقع شده و در حاشیه رود اونارچایی قرار دارد ، این غارها از نظر معماری و پناهگاه های دستکند بشر با هدف داشتن سر پناهی مطمئن و با امنیت برای مقابله با حوادث و بلاهای طبیعی و غیر طبیعی احداث شده است که شامل ویژگی های منحصر به فردی می باشد ، امروزه به دلیل کم توجهی به این غارها متاسفانه رو به خرابی و نابودی هستند ، غارهای بینه لر ساختاری ویژه با تالارهای وسیع و اتاقک های متصل و منفصل در دیواره عمودی یک طبقه و دو طبقه در بخش شیب دار کوه گاهی غیر قابل نفوذ قرار دارند این غارها و دخمه ها مربوط به دوران مادها و هخامنشیان می باشند اما با در نظر گرفتن منطقه بینه لر طبق اسناد و مدارک نشان می دهد که در گذشته از این مکان برای سکونت و دفن مرده ها استفاده می شده است ، غارها در دو قسمت به صورت کلی در سمت رودخانه قرار گرفته اند ، بخش اولی ان برای سکونت بوده که بیش از 270 دهنه (طبق شمارش گروهی  که صخره نوردان منطقه انجام داده اند ) در یک منطقه کوچک تر می باشد ، این بخش دیواره های بلندی برای نگهبانی دارد که استفاده می شده است و در هر بخش جلو امده از صخره در ارتفاع بلند بدون طناب و تجهیزات امکان دسترسی وجود ندارد ، اتاقی در دل صخره وجود دارد که در ورودی ندارد و فقط یک پنجره کوچک دارد که احتمالا برای ورود و خروج در نظر گرفته شده است  ،  درون این اتاق هیچ گونه طاقچه و یا چیز دیگری نخواهید دید احتمالا این اتاق برای نگهبانی نظامی بوده است در بخش دیگر این رودخانه طبق اطلاعات به دست امده باستان شناسان برای دفن جسد های غارنشین بوده است که ظاهرا این گروه جسد مردگان را در قسمت دیگر دفن می کرده اند ، نانگفته نماند این غارها ارتفاع های زیادی دارد.

روستای انار

رستوران های اهواز

 

معرفی بهترین رستوران های اهواز

اهواز با در دست داشتن غذاهای خوش طعم جنوبی و خوشمزه باعث شده تا به غذاهای لذیذ جنوبی معروف بشود مردمان اهواز بسیار خونگرم و مهربان می باشند قطعا سفر کردن به این شهر جنوبی خاطره ای فوق العاده به همراه خواهد داشت ، شهر اهواز با غذاهای دریایی و کباب های اهوازی مورد پسند همه نوع سلیقه است  بعد از گشتن در شهر زیبای اهواز مطمئنا به دنبال رفع خستگی در بهترین رستوران های اهواز هستید از این رو در این مقاله قصد داریم تا به شما این رستوران ها را معرفی کنیم در ادامه همراه اس چارتر سامانه خرید بلیط لحظه آخری هواپیما بهترین قیمت بلیط پرواز تهران اهواز باشید.

رستوران های اهواز

رستوران فرنگی کام اهواز

این رستوران در محله کیانپارس اهواز و خیابان فلکه سوم کیانپارس قرار دارد ، این رستوران دارای غذاهای ایرانی خوشمزه ای می باشد.

ادرس رستوران فرنگی کام : استان خوزستان ، اهواز ، فلکه سوم کیانپارس

تلفن تماس : 06133913020

رستوران های اهواز

رستوران رادین اهواز

این رستوران جزو بهترین رستوران های اهواز محسوب می شود که برای هر سلیقه ای غذا دارد و می توانید با خیال راحت سفارش بدهید همچنین این رستوران برای علاقمندان به فست فودی هم غذا دارد ، کارکنان این رستوران بسیار خوش برخورد می باشند.

ادرس رستوران رادین : استان خوزستان ، اهواز ، خیابان فردین ، نبش دی

تلفن تماس : 06133757283

رستوران های اهواز

رستوران تیارا

منوی رستوران تیارا تقریبا شامل تمام غذاها می باشد ، از منوی این رستوران می توانیم به برگر ، پیتزا ، سوخاری ، ساندویچ اشاره کنیم ، در این رستوران می توانید هر نوع غذایی که بخواهید را سفارش دهید و نوش جان کنید.

ادرس رستوران تیارا :  استان خوزستان ، اهواز ، کوی گلستان ، بلوار ساحلی غربی ، بلوار گلستان

تلفن تماس : 06133210777

رستوران های اهواز

رستوران اوان اهواز

از رستوران های شیک و زیبای اهواز می توانیم به رستوران اوان اشاره کنیم که در روزهای هفته مانند شنبه تا دوشنبه منوی ان رول عربی ، استانبول ، کباب مکزیکی ، و روزهای وسط هفته منوی ان کباب مصری ، جوجه شالتو ، جوجه روسی و در روزهای جمعه منوی ان کمی سخت تر می شود منوی روزهای جمعه شامل انواع غذاهای دریایی ، چلوها ، خورشت ها ، کباب ها می باشد ، همچنین اضافه کنیم که اگر در روزهای جمعه بخواهید صبحانه میل کنید این رستوران منوی ویژه ای دارد.

ادرس رستوران اوان : استان خوزستان ، اهواز ، کیانپارس ، خیابان 21 غربی ، فاز دو

تلفن تماس : 06133912250

رستوران های اهواز

روستای برگ جهان

 

روستای برگ جهان

روستای برگ جهان یکی دیگر از روستا‌های اطراف تهران است که در منطقه لواسانات قرار دارد. شمال شرقی تهران روستایی به نام برگ جهان قرار دارد که آب و هوای پاک و بی نظیری دارد. سراسر این روستا از درختان و گیاهان انبوهی پوشیده شده است. روستای برگ جهان مناسب ترین گزینه برای سفر در فصل بهار و تابستان به شمار می رود.

روستای برگ جهان تهران

روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از زیبا‌ترین روستا‌های مناطق جنوبی بابل و آمل است که مسیر دسترسی به آن از جاده هراز، 25 کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال جدا می‌ شود. جاده فیلبند به سنگچال جاده ای بسیار پر پیچ و خم است که در فاصله 5 کیلومتری این دو روستا اختلاف ارتفاع به 700 متر می رسد. روستای سنگچال نیز زیبایی‌های منحصر به فرد و خاص خود را دارد. منظره سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا چشم ‌نواز است. فیلبند از چشمه های کوچک و بزرگ متعددی بهره مند است چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. گفته می شود که وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی گذاشته است.

روستای فیلبند تهران

روستای وردیج و واریش

در غربی ‌ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده‌ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه‌های البرز میانی قرار گرفتن به نام وَردیج و واریش. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران کرج و از بالای وردآورد امکان ‌پذیر است. از بالای محله وردآورد، جاده‌ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره‌ای عمیق به روستای وَردیج و بعد از اون به واریش منتهی می‌‌شود. بهترین زمان برای بازدید از این منطقه فصل بهار، خصوصاً اردیبهشت ماه است، چرا که در این موقع از سال، باغ‌های وردیج و واریش با شکوفه‌های زیبای گیلاس و آلبالو یکدست سفیدپوش شده و مناظری بدیع از طبیعت دلنشین بهار رو به نمایش می ‌گذارند. اما نکته جالب در این روستا، قسمتی از کوه های اطراف است که در اثر عوامل جوی و محیطی به شکل آدمک های زیبایی در آمده اند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست .

روستای وردیج تهران

روستای افجه

یکی از زیباترین و منحصر به فرد ترین جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز روستا افجه است. این روستای بی نظیرهرساله به دلیل طیف زیبای رنگی در درختانش گردشگران زیادی را به خود می بیند. علاوه بر بوم نقاشی که به رنگهای زرد و قرمز درآمده در روستای افجه دشت های زیبایی وجود دارد. دشت هویج این روستا یکی ازبهترین مکانها برای سفردر فصل بهار است. جالب است بدانید، این دشت به دشت هویج معروف است اما هیچ اثری از هویج در آن نیست. زیبایی های روستای افجه به همین جا ختم نمی شود، آبشار پسچویک و آبشار موآب از دیگر نقاط دیدنی روستای افجه هستند که در نزدیکی افجه قرار دارند. ارتفاع روستای موآب بیشتر از پسچویک است.  آبشار پسچویک و آبشار موآب به ترتیب 15 و 180 متر ارتفاع دارند. با تهیه  بلیط هواپیما تبریز تهران زا از سامانه بلیط هواپیما ارزان از سایت آس چارترازتخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

روستای افجه تهران

پارک ابی اوشن

 

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن یا اوشن پارک وسعتی در حدود ۵٫۵ هکتار دارد که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ به بهره‌برداری رسید این پارک یکی از جاذبه های جزیره کیش جزیره توریستی زیباست و طرفداران زیادی دارد. پارک آبی اوشن مکانی بسیار ایده آل با سواری های آرام و هیجان انگیز برای کودکان و بزرگسالان است، بازدید از این پارک ها شگفتی های زیادی را برای شما یک روز فراموش نشدنی را رقم خواهد زد. امکانات، خدمات رفاهی و تفریحات متنوعی که در اوشن پارک وجود دارد، سبب شده است تا این مجموعه به یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ ترین تفریحات کیش تبدیل شود. پارک آبی اوشن با داشتن رایدهای مختلف مانند راید آدرنالین، رالی راید، آناکوندا، گرداب، مارپیچ 1 و 2، سونامی و ... و استخرهای چندگانه در کنار تم داستانی راز قلعه خورشید، محیط جذابی را برای سرگرمی و گذران اوقات فراغت به وجود آورده است. علاوه بر اینها، وجود امکاناتی مانند اتاق ماساژ و اسپا، فروشگاه و سرویس حمل و نقل رایگان همچنین کافه‌ها و رستوران‌هایی که طیف گسترده‌ای از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه، باکیفیت، لذت‌بخش را ارائه می ‌دهند.

آدرس پارک آبی اوشن: جزیره کیش، میدان لوکس، جاده جهان

پارک های کیش

پارک ساحلی ماهیگیر کیش

پارک ساحلی ماهیگیر با مساحت 4000 متر مربع یکی از جاذبه های کیش در ضلع شرقی جزیره است که به دلیل داشتن مجسمه ماهیگیر به ارتفاع 12 متر معروف است. این مجسمه یکی از بزرگترین مجسمه های فیگوراتیو در کشور است، که در سال 1393 توسط 4 هنرمند مشهدی ساخته شده است، مجسمه‌ی مرد ماهیگیر ازجنس فیبر گلاس و آهن است.  دو فواره در غرب و شرق پارک وجود دارد که در فاصله صد متر به هم متصل می شوند،  فضای سبز 500 متر مربعی این پارک دارای انواع گیاهان بومی و سایر گونه های سازگار با شرایط آب و هوایی کیش است. علاوه بر این، سواحل شنی این پارک برای علاقه مندان به ساخت مجسمه های شنی ایده آل است. در پارک ساحلی مرد ماهیگیر علاوه بر، مجسمه جذاب، آلاچیق، درختان تنومند، ساحل جذاب، سایبان، پیست دوچرخه سواری، ساحل شنی، رستورن و کافی شاپ‌های 24 ساعته وجود دارد که می‌توانید شبی ماندگار همراه با غذا‌های لذیذ دریایی را در این پارک داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما تهران کیش یا بلیط چارتر کیش تهران خریداری کنید.

آدرس پارک ماهیگیرکیش: ضلع شرقی ساحل جزیره کیش

پارک های کیش

مرکز خرید پاژ مشهد

 

مرکز خرید مجتمع تجاری و اداری پاژ مشهد

از بزرگترین مراکز خرید مشهد که دارای زیربنای 130 هزار مترمربع می باشد، می توان به مجتمع تجاری و اداری پاژ اشاره کرد، مجتمع غول پیکری که در ابتدای شاهراه تجاری مشهد بلوار جانباز قرار گرفته است، این مجتمع علاوه بر مرکز خرید، دارای مجتمع تجاری، اداری، شهرغذا، فروشگاه های بزرگ، رستوران ها، سالن های سینما، کافه کتاب، فضای ورزشی و بازی، بانک و …  نیز می باشد، مجتمع تجاری پاژ مرکز بین المللی مالی اقتصادی مشهد می باشد و مرکز خریدی است، که شما می توانید برندهای معتبر را در آن تهیه نمایید، 2 طبقه از این مجتمع اختصاص یافته به هایپر مارکت می فود کورت پاژ، فودکورت پاژ دارای فضای دلنشینی می باشد که می توانید ساعاتی را در استراحت نموده و از غذاهای خوشمزه این فودکورت سفارش داده و نوش جان نمایید. برای خرید بلیط هواپیما چابهار مشهد یا بلیط چارتر آبادان مشهد به سایت خرید بلیط هواپیما چارتر مراجعه کنید.

آدرس مرکز خرید مجتمع تجاری و اداری پاژ: مشهد، میدان جانباز

بزرگترین مراکز خرید مشهد,لوکس ترین مراکز خرید مشهد,مراکز خرید تجاری مشهد

جاذبه های مشهد

 مشهد، شهری زیارتی دارای حرم مطهر اما رضا و سیاحتی دارای تعداد زیادی مجتمع های خرید و تفریحی است، خیلی از ما وقتی حرم مطهر امام رضا را در رسانه ها تماشا میکنیم دلمان هوای حرم امام رضا را میکند، آس چارتر به ما کمک میکند تا با بلیط چارترارزان هواپیما اصفهان مشهد بتوانید بهترین سفر را داشته باشید.

معرفی مشهد

مشهد مقدس که در شمال شرق کشور جای دارد و می توان گفت که مهم ترین قطب گردشگری مذهبی کشور و نیز دومین شهر مذهبی جهان به حساب می آید.

شهر مشهد که در استان خراسان رضوی قرار دارد در ابتدا محل سکونت اقوام آریایی بوده و دلیل نامگذاری این شهر بر می گردد به بارگاه مقدس امام رضا (ع) و معنای واژه مشهد : شهود و شهادتگاه و جایگاه قبور ائمه و بزرگان است .

این شهر علاوه بر حرم مطهر امام رضا و مجتمع های گردشگری دارای آرامگاه خیلی از بزرگان دین، شعر و ادبیات مثل فردوسی که تاثیر به سزایی در فرهنگ و زبان ایرانی‌ها داشته، در این شهر و توابع آن قرار دارد.همه این‌ها باعث شده مشهد در سال‌های اخیر به یک شهر مدرن تبدیل شود، به طوری که در حال حاضر مراکز تفریحی، گردشگری و تجاری متنوع و پیشرفته‌ای در جای‌جای آن وجود دارد.

البته برای افرادی که خیلی کم به مشهد سفر کرده اند و یا برای اولین بار دارن به این شهر زیبا می آیند بهتر است که بلیط هواپیما لحظه آخری اهواز مشهد حتما تهیه کنند و یا با هماهنگی آژانس هواپیمایی معتبر سفر خود را آغاز کنند.

علاوه بر حرم مطهر امام رضا که الویت مسافران برای سفر کردن از زمان های قدیم تا حال بوده و هست، دارای جاذبه های جذاب و منحصر به فردی همچونآرامگاه فردوسی در توس ، مسجد گوهر شاد ، پارک کوهسنگی ، پارک هزار بازه ، پارک مشهد ، پارک خورشید ، آرامگاه خیام نیشابوری در نیشابور و موزه های آستان قدس رضوی آرامگاه نادر نیز بوده که آن را از مناطق نمونه گردشگری کشور ساخته اند و اگر مسافر مشهد هستید پیشنهاد می کنیم که بازدید از مجتمع تجاری های مشهد اعم از

بازار الماس شرق ، پروما، بازار بعثت ، 

تپه های ائل گلی

 

تپه ی ائل گلی

 تپه ی نسبتاً بلندی در بخش جنوبی دریاچه ی ائل گلی قرار گرفته که جنگل‌ کاری شده و آبشارهای مصنوعی متعددی از این تپه به سمت داخل دریاچه سرازیر می ‌شود. همچنین از ضلع جنوبی دریاچه تا مرکز آن و محل کاخ ائل گلی، خیابانی کشیده شده که عمارت کلاه‌ فرنگی را به ‌صورت یک شبه ‌جزیره درآورده‌ است. این دریاچه در هنگام فصل زمستان با نمایی زیبا آمیخته‌ ای از یخ و آب، خود را می‌ نمایاند. در زمان یخ زدن دریاچه ماهی‌هایی که در این آب زندگی می ‌کنند نمی ‌توانند به سطح آب برسند و به همین دلیل رشد آن‌ها کند می‌ شود.

پارک ائل گلی تبریز

لقب های پارک ایل گلی تبریز یا ائل گلی تبریز

پارک ایل گلی تبریز با نام های دیگری یاد می شود که بارز ترین آن ها پارک شاه گلی است. کلمه ی شاه گلی به معنای دریاچه شاه نیز تشبیه می شود. این بوستان زیبا در زمان دوره آق قویونلو ها به عنوان شاه گلی نام گذاری شد، اما بعد از انقلاب سال 1357 این نام به ائل گلی به معنای دریاچه مردم تغییر کرد. این بنا در سال 1387 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

هتل ائل گلی تبریز

هتل پنج ستاره پارس ائل گلی در ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۸۰ در بام شهر زیبای تبریز به بهره برداری رسید. برج اصلی هتل با نمای زیبای شیشه ای در ۱۷ طبقه بنا و دارای ۱۷۸ باب اتاق و سوئیت اقامتی مدرن و مجهز به امکانات رفاهی مناسب می‌باشد. این مجموعه در عین دور بودن از هیاهوی شهر و داشتن محیطی آرام و دلنشین با مراکز خرید و جاذبه های گردشگری همچون پارک و باغ وحش ائل گلی، سورتمه و پارک آبی هلیا فاصله چندانی ندارد.

پارک ائل گلی تبریز

نمای برفی عمارت ائل گلی تبریز

عمارت داخل پارک ایل گلی تبریز در سال 1346 توسط شهر داری تخریب شد و دقیقاً با همان سازه و معماری ولی مستحکم تر ساخته شد. عمارت قدیمی تنها 1 طبقه داشت که در این ساختمان جدید 2 طبقه طراحی گردیده است. در دوره قاجاریان، قهرمان میرزا یکی از نوادگان قاجاری عمارت ائل گلی را به اقامتگاه خوش گذرانی درباریان سلطنتی تبدیل کرد. در حال حاضر این کاخ مکانی برای بازدید عموم مردم می باشد.

پارک ائل گلی تبریز

هنرمند نقاش و چهره ای از پارک ایل گلی تبریز

دریاچه ایل گلی در طی سال ها و توسط شاهان قاجار، تفاوت هایی را به خود دید که شامل کاشت درختانی تنومند و گل های زیادی در اطراف دریاچه می شد. انعکاس درختان بر روی آب های دریاچه سبب شد تا جلوه ای حیرت انگیز از نقاشی خداوند به چشم کشیده می شود. همچنین خیابان هایی در اطراف دریاچه، برای حمل نقل آسان مردم ساخته گردید. زمان سلطنت شاهان پهلوی، پارک ائل گلی تبریز به دست شهرداری سپرده شد تا تغییرات زیبا سازی شهری در آن ایجاد شود. آب موجود در دریاچه توسط رودخانه لیقوان تامین می شود. در قسمت جنوبی دریاچه ائل گلی، تپه ای وجود دارد که درختان زیادی روی آن کاشته شده اند و آبشار هایی مصنوعی برای زیبایی بیشتر تعبیه شده اند. با کمتر از سه دقیقه بلیط هواپیما مشهد تبریز یا بلیط چارتر هواپیما بندرعباس تبریز را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

پارک ائل گلی تبریز

تاریخچه فرودگا های ایران

 امروزه، سفرهای هوایی جایگاه مهمی در زندگی افراد دارند، بخصوص کسانی که به دنبال سفرهای کاری سریع و راحت هستند. این افراد ترجیح می‌دهند با استفاده از هواپیما به سرعت به مقصد خود برسند، از این رو خرید بلیط هواپیما و بلیط پرواز خارجی از سایت آس چارتر ممکن است بهترین گزینه برای آنها باشد.

هواپیما به عنوان یک وسیله نقلیه مطمئن و راحت معرفی می‌شود که به شما اجازه می‌دهد سفری مطمئن و لذت‌بخش را تجربه کنید. بنابراین، مراکز گردشگری و توریستی نیاز به فرودگاه‌هایی دارند که بتوانند تعداد زیادی از گردشگران را میزبانی کنند و خدمات لازم را فراهم کنند.

با وجود تعداد زیادی از خطوط هوایی و فرودگاه‌ها در سطح کشور، اکنون می‌توانید به راحتی از هر نقطه‌ای به هر نقطه‌ای دیگر از کشور سفر کنید و به مقصد خود برسید. در ایران، فرودگاه‌های بزرگ و پرترددی وجود دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

تاریخچه سفرهای هوایی در ایران به صد سال پیش برمی‌گردد و ایجاد فرودگاه‌ها از جمله روش‌هایی است که به بهبود این نوع سفرها کمک کرده است. هر فرودگاه در ارائه خدمات خود تفاوت‌هایی دارد که باید به آنها توجه شود.

تاریخچه فرودگاه در ایران

اگر بخواهیم درباره مسافرت‌های هوایی در ایران بحث کنیم، باید به تاریخچه آنها نگاهی بیندازیم. در سال ۱۲۸۷، زمانی که چاه نفت در مسجد سلیمان فوران کرد، برای بهره‌برداری از آن نیاز به تجهیزات و وسایل زیادی بود. اولین پروازها همین سال در این محل رقم خورد و هواپیمایی به سوی ایران پرواز کرد و بهره‌برداری از نفت را آغاز کرد.

افرادی که با این هواپیما به ایران آمدند، تجهیزاتی همچون میکروسکوپ و داروها را همراه داشتند. این پرواز باعث شد که اولین فرودگاه ایران در مسجد سلیمان ایجاد شود. در سال ۱۲۹۶، در اواخر جنگ جهانی اول، مردم تهران برای اولین بار هواپیماها را مشاهده کردند.

می‌توان گفت که در همین سال، بتوانند اولین هواپیما را در ایران بسازند و قطعات آن را از روسیه وارد کنند، اما متأسفانه هنوز فرودگاهی در تهران برای فرود هواپیماها وجود نداشت. تا اینکه در سال ۱۳۰۴، یک شرکت آلمانی حق انحصاری هواپیمایی ایران را به عهده گرفت. پس از مدتی، یعنی در سال ۱۳۱۷، توانستند اولین فرودگاه ایران یعنی فرودگاه مهرآباد را تأسیس کنند.

در حال حاضر، فرودگاه‌های مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند. از بین آنها، فرودگاه امام خمینی و مهرآباد به عنوان دو بزرگترین فرودگاه این کشور مطرح هستند. این فرودگاه‌ها توانایی جابجایی مسافران و بارهای زیادی را دارند و پایانه‌های فعالی را در سراسر کشور دارند.

تاریخچه فرودگاه در ایران,فرودگاه بین المللی امام خمینی,فرودگاه مهرآباد

برج های دبی

 

برج العرب

برج العرب از دیگر برج های لاکچری در دبی که از بلند‌ترین برج های دبی و هفتمین هتل بلند جهان بشمار می رود، برج العرب در سال ۱۹۹۴ بر روی جزیره ‌ای مصنوعی توسط معماری آمریکایی تام رایت ساخته شده، که ساخت آن حدود 5 سال و با کمک ۳هزار کارگر و صد‌ها مهندس ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ این شاهکار معماری دبی افتتاح گشت، در برج العرب امکانات لوکس و خاصی همچون سکویی با ۲۵ متر پهنا برای فرود هلی ‌کوپتر و همچنین مرتفع‌ترین زمین تنیس جهان در بالاترین طبقه ی این برج قرار دارد. این برج دارای معماری بسیار مجلل و باشکوهی می باشد و ظاهر  آن به شکل Vو دارای 321 متر ارتفاع، 202 اتاق،18 آسانسور برای رفت و آمد، 28 طبقه دوگانه و رستوران‌های شیک می باشد و در تزئینات داخل این برج از طلا استفاده شده است، برج العرب اقامتگاه بسیار بی نظیری می باشد.

برج های  لاکچری در دبی,برج های دبی,بلندترین برج های دبی

برج قرن ۲۱

از دیگر برج های دبی که دارای معماری منحصر‌به ‌فرد و چشم‌ گیری می باشد، برج قرن ۲۱ است، برج قرن ۲۱ در زمینی به مساحت ۸۶ هزار متر‌مربع ساخته شد که ساخت آن حدود 20 ماه به طول انجامید، این برج دارای ۵۰ طبقه و ۳۰۰ واحد مسکونی سه‌ خوابه و ۱۰۰ واحد مسکونی دو‌ خوابه می باشد،  از امکانات رفاهی و تفریحی این برج می توان به سالن‌های ورزشی، استخری مجلل روی سقف، ۷ آسانسور با سیستم‌های هوشمند و… اشاره کرد. واحد‌های مسکونی این برج با‌شکوه توسط شرکت هواپیمایی امارات برای سکونت کارمندانش اجاره شده است. برای خرید بلیط هواپیما تهران دبی به سایت بلیط پرواز خارجی اس چارتر مراجعه کنید.

برج های  لاکچری در دبی,برج های دبی,بلندترین برج های دبی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 صفحه بعد