چطور زمینی به ایروان سفر کنیم؟

کشور ارمنستان یکی از همسایه‌های قدیمی ایران است که با طبیعت بی ‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری دیدنی‌اش، هر سال تعداد زیادی گردشگر را به سمت خودش جذب می‌کند، ایروان پایتخت کشور ارمنستان است. این شهر زیبایی‌های چشم‌ گیر و فوق‌العاده‌ای دارد، ارمنستان در همسایگی ایران قرار گرفته و از نظر آب و هوا و حتی فرهنگ، شباهت زیادی با کشور ما دارد. به همین خاطر سفر به ارمنستان بین ایرانیان بسیار رواج دارد و معمولا کسانی که به دنبال یک سفر خارجی ارزان قیمت و در عین حال کوتاه و خاطره ساز می ‌گردند، ارمنستان را انتخاب می ‌کنند. در این مقاله آس چارتر درباره چگونگی و راه های سفر به ایروان مطالبی را برا یشما فراهم کرده است، که خدمت شما ارائه می دهیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان در مشهد می باشد.

انواع راه های سفر به ایروان

برای سفر به ایروان شما می توانید طبق برنامه ریزی خود و بودجه ای که دارید راهی را برای سفر به این کشور را انتخاب کنید، می توانید گزینه هایی مانند: سفر هوایی، و اتوبوس و یا با وسیله شخصی و تورهای مسافرتی را انتخاب کنید، که در ادامه برای هر یک مورد توضیح مختصری را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید قبل از سفر به این کشور زیبا و دوستداشتنی بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

سفر با خودروی شخصی به ایروان ارمنستان

یکی از لذت بخش ترین گزینه ها برای سفر به ایروان سفر با خودروی شخصی می باشد، هرچند که بخاطر مسافتی که تا رسیدن به مقصد شاید خسته کننده باشد و کمی اذیت شوید، اما می توانید در میان مسیر از زیبایی جاده ایروان و جاهای دیدنی در میان مسیرتان دیدن نمایید و همچنین در بین راه در هر مکانی کمی بمانید استراحت کنید و یا در رستوران های بین راهی غذایی را نوش جان کنید. و یا از مناظر بکر اطراف جاده عکاسی کنید، همچنین در سفر با خودرو شخصی برای اینکه بتوانید از ایران به ارمنستان بروید، باید از مرز «نوردوز» که در استان آذربایجان شرقی است، رد بشوید. زمانی که از مرز نوردوز رسیدید و وارد خاک ارمنستان شدید، برای رسیدن به ایروان دو راه اصلی وجود دارد که هرکدام حدود ۳۸۰ کیلومتر و حدود ۴۴۰ کیلومتر مسافت دارد. شما همچنین می توانید در داخل کشور ارمنستان و طی مسافت تا رسیدن به شهر ایروان از مناظر دلنواز و زیبای و چشم نواز این کشور دیدن کنید و لذت ببرید و همچنین شما می توانید دریاچه سوان که تا رسیدن به هر ایروان را ببنید و زمانی را در کنار این دریاچه استراحت و تفریح نمایید. لازم است بدانید بعد از اینکه از مرز نوردوز رد شدید، اگر هرگونه مشکلی برای خودتان یا ماشینتان پیش آمد و امکان رانندگی برای شما وجود نداشت، به راحتی می ‌توانید ماشین تان را در آن طرف مرز پارک کرده و با اتوبوس‌ها و سواری‌های موجود، خودتان را به ایروان برسانید.

 بلیط هواپیما خارجی تهران ایروان