موزه تماشاگه زمان

این موزه که بنام موزه زمان یا موزه تماشاگه زمان معروف می باشد، اولین موزه ابزار سنجش و نمایش زمان در ایران است، این موزه مساحتی حدود 5 هزار متر مربع وسعت دارد و قدمت آن حدود 80 سال و مربوط به دوره قاجار می باشد، این موزه دارای معماری بی نظیر و با شکوهی می باشد و در این موزه ساعت‌هایی نظیر ساعت‌ آفتابی، آبی یا ساعت‌های جیبی قدیمی از دوره‌های مختلف تاریخی به چشم می خورد. برای خرید بلیط هواپیما اهواز تهران به سایت مراجعه کنید.

کلکچال

کاخ موزه سعدآباد

کاخ سعد آباد یکی از زیباترین و باشکوه ترین کاخ های تهران است که متعلق به دوره قاجار می باشد، در این موزه پادشاهان دوره قاجار و پهلوی سکونت داشته اند، مجموعه کاخ سعدآباد حدود 8 هزار متر مربع وسعت دارد که بزرگترین بنای تاریخی از دوره قاجار می باشد. این مجموعه تاریخی دارای بخش های مختلفی همچون: عمارت‌ها و کاخ‌ها، قنات‌ها و گلخانه و همچنین دارای معماری اروپایی و معماری اصیل و سنتی ایرانی می باشد که بسیار بی نظیر است و دارای چشم انداز و جلوه خاصی از طراحی های برجسته از بهترین مهندسین داخلی و خارجی می باشد. در این کاخ چندین موزه نظیر موزه خط میرعماد، موزه مینیاتور استاد حسین بهزاد،‌ موزه آب، موزه استاد فرشچیان، موزه ملت و موزه پوشاک سلطنتی می باشد، در سفر به تهران از این کاخ زیبا حتما دیدن نمایید.

کلکچال

بازار بزرگ تهران

یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بناهای سنتی و تاریخی ایران بازار تهران می باشد و حدود 105 هکتار وسعت می باشد. قدمت این بازار به دوره قاجار بازمی گردد. این بازار دارای بخش های مختلف نظیر: بازار کفاشان، بازار عباس‌آباد، بازار زرگرها، بازار چهار سوق بزرگ، بازار آهنگران، بازار مسگران و خرده ‌فروش‌ها، عمده ‌فروش‌ها، کارگاه‌های تولیدی، انبارهای کالا، سرا و تيمچه... می باشد. بازار سنتی تهران همچنین دارای رستوران سنتی، فست فود، كاروانسرا، پياده راه، كالسكه و... نیز می باشد. این بازار در سال ۱۳۵۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. بازار تهران از لحاظ اقتصادی یکی از مراکز مهم اقتصادی در تهران محسوب می شود. این بازار سنتی دارای کالاهای متنوع و شیکی برای هر نوع سلیقه و سنی می باشد و قیمت های بسیار مناسبی نیز دارد. آُس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری در مشهد می باشد.

کلکچال

بهترین فصل و بازدید و صعود به کلکچال

کلکچال منطقه ای کوهستانی که همانند دیگر قلل مرتفع بسیار سرد و برفی می باشد بنابراین در فصل زمستان و اوایل بهار که برف ها آب می شود بسیار سرد و خطرناک می باشد، از این رو یکی از بهترین فصول برای سفر و بازدید از قله کلکچال فصل‌های بهار، پاییز و تابستان می باشد که هوا معتدل تر و کوهنوردی بسیار راحت تر است.